Fördelar med att sälja bil snabbt i Skåne

• This topic is empty.
Viewing 2 reply threads
  • Author
      Sia
      Guest

Jag funderar lite på om det verkligen lönar sig att sälja bilen snabbt istället för att vänta och kanske få några tusenlappar mer. Jag har en äldre kombi som fortfarande rullar bra men jag har inte tid att lägga upp annonser, svara på massa frågor och träffa spekulanter som sedan inte dyker upp. Känns som man förlorar mer tid än pengar i slutändan. Är det någon här som har provat att göra en snabb affär och blev nöjd med det?

• #863562 Reply
      Kosia
      Guest

Jag har faktiskt sålt en bil på det sättet och tyckte det var skönt att slippa allt krångel. Visst, man kanske inte får absolut maxpris, men jag sparade massor med tid och fick pengarna direkt på kontot. För mig var det värt det, speciellt eftersom bilen inte var i toppskick. Om du vill läsa mer om hur det funkar kan du kolla här: Sälja bil Skåne. Jag tyckte processen var smidigare än jag hade väntat mig.

• #868309 Reply
      Bills
      Guest

Jag tänker att det alltid finns en balans mellan tid och pengar. Vissa lägger gärna veckor på att jaga det där extra, medan andra hellre tar en snabb lösning och blir klara. Lite som när man flyttar och funderar på om man ska sälja alla möbler på annons eller bara lämna bort dem för att spara tid. Allt handlar om vad man själv prioriterar i situationen.

Viewing 2 reply threads
Reply To: Reply #863562 in Fördelar med att sälja bil snabbt i Skåne
Your information:

Cancel