- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
-
Sia
GuestJag har tagit NSAID nästan varje dag i några månader på grund av återkommande ledvärk, och har börjat märka att magen känns lite orolig ibland, speciellt efter frukost. Det är inget extremt, men ibland måste jag springa på toa direkt efter att jag tagit tabletten. Någon som har upplevt något liknande? Jag funderar om det är något man bör oroa sig för eller om det är en vanlig grej när man använder sådana läkemedel så länge. Känner mig också lite tröttare än vanligt vissa dagar, men vet inte om det hänger ihop.
-
Kosia
GuestJag känner verkligen igen det där med magen! När jag började ta NSAID för min ryggvärk märkte jag liknande besvär. Jag fick rådet av en vän att alltid ta tabletterna ihop med mat, vilket hjälpte lite. Men jag blev också överraskad av att det finns fler biverkningar än man tror, och hittade info om just sådana saker på https://gentaur.se/kunskap/icke-steroida-antiinflammatoriska-lakemedel-viktig-information-om-populara-lakemedel som faktiskt förklarar varför magen reagerar. Kanske kan det hjälpa att byta till en lägre dos ibland, men det är nog värt att prata med sin läkare om symtomen blir värre.
-
Bill
GuestMånga av mina vänner har använt olika värktabletter länge, och det känns som att alla reagerar lite olika på dem. En kompis märkte inget särskilt på flera år, medan en annan fick sluta efter bara några veckor på grund av magbesvär. Själv har jag sluppit använda dem, men har hört att man alltid bör hålla koll på kroppen om man använder dem ofta och att det kan vara bra att ibland ta en paus om det går.
-
-
AuthorPosts