Vilken laddbox passar alla elbilar?

• This topic is empty.
Viewing 2 reply threads
  • Author
      bills
      Guest

Jag blev helt paff när jag insåg att alla laddboxar inte funkar med alla elbilar. Tänkte att “ström är ström”, men tydligen är det skillnad på stöd för olika bilmärken. Jag kör en Volkswagen ID.4, och min laddbox funkar bra, men min kompis har en Hyundai Ioniq 5 och hans bil laddar långsammare på min laddare. Vad ska man egentligen kolla efter om man vill ha en laddbox som funkar optimalt för flera märken?

• #274924 Reply
      Sia
      Guest

Jag funderade också på det där innan jag skaffade min laddbox. Jag ville vara säker på att den funkar oavsett om jag byter bil senare. Det finns faktiskt laddboxar som är anpassade för Tesla, Volvo, Polestar, Volkswagen, BMW, Mercedes, Kia, Hyundai, Audi och Skoda. Jag kollade in Hitta rätt laddbox – evsolution.se innan jag valde, och där fanns all info jag behövde för att välja rätt.

• #274934 Reply
      kosia
      Guest

Jag tycker folk överanalyserar ibland. Jag valde en laddbox som hade rätt kontakt och tillräcklig effekt, sen var det klart! Oavsett om du kör en Tesla eller en Kia handlar det mest om att ha en laddbox som stödjer den laddstyrka din bil behöver. Många laddboxar är kompatibla med flera bilmärken, så det viktiga är att välja en som är framtidssäker och uppfyller de krav du har. Då slipper du byta i onödan!

Viewing 2 reply threads
Reply To: Vilken laddbox passar alla elbilar?
Your information: